Krásné prostředí Občanské plovárny nad Vltavou přivítalo koncem minulého týdne pozvané hosty společnosti ASIANA. A to při příležitosti velkolepé oslavy třicetiletého působení Asiany na trhu. Pozvaní hosté si užili party plnými doušky, výborný raut, skvělé jídlo a pití, příjemný doprovodný program, bohatá tombola, zkrátka 30 let je 30 let, a to už je důvod k velké oslavě.
Partnery slavnostního večera byly společnosti Amadeus a ERV Evropská pojišťovna. Miliony prodaných letenek, statisíce zájezdů a nespočet konferencí na klíč. ASIANA je na cestovním trhu 30 let, z toho 22 let provozuje velmi úspěšný portál Letuška.cz. Rodinná firma ASIANA Group, jedna z vůbec nejúspěšnějších společností v cestovním ruchu u nás, je na trhu tři dekády. Nabízí vedle prodeje letenek další komplexní služby napříč turistickým odvětvím. Stále sílí a připravuje novinky pro své zákazníky, kterými jsou fyzické osoby, ale i firmy všech velikostí a státní organizace a instituce.
A jak šel čas u ASIANY?
Společnost ASIANA byla založena v roce 1993 Alexejem a Šárkou Litvinovými a dodnes je rodinnou firmou. Zásadní a veřejně známou se firma stala v roce 2001, kdy jako první vystavila v České republice, a i v rámci regionu střední a východní Evropy online letenku prostřednictvím nového portálu Letuška.cz. Ten se stal prvním úspěšným startupem ve svém oboru v ČR a bezesporu naučil Čechy nakupovat letenky přes internet. Spíše startupem než klasickou firmou je Letuška.cz ASIANA i dnes. V počtu necelých sto lidí neustále inovuje technologie přinášející novinky do cestovního ruchu a prodává statisíce letenek ročně.
Nejen letenky, ale i zájezdy pro nadnárodní firmy
ASIANA patří mezi nejvýznamnější poskytovatele cestovních služeb korporátním klientům. Divize Europea.Travel se věnuje oblasti MICE. Organizuje špičkové eventy, konference, teambuildingové aktivity pro tuzemské firmy i nadnárodní korporace. Je navázána například na globální firmy sídlící v Indii, pro které pořádá velké pracovní cesty s programy po Evropě.
Cestování na klíč
U skupiny ASIANA se tak dá okolo cestování pořídit kdeco. Od jazykových pobytů a studia na portálu Study.cz přes vyřízení víz, na které se orientuje portál Viza.cz, po letenky nebo kompletní zájezdy. ASIANA GROUP je také členem Asociace cestovních kanceláří ČR a je samozřejmě pojištěna proti úpadku cestovní kanceláře.
Asiana stále roste
Společnosti se dařilo od začátku kontinuálně hospodářsky růst. Rekordní rok 2019, kdy zprostředkovala prodej téměř 394 tisíc letenek za celkem více než čtyři miliardy korun, ale zarazila pandemie koronaviru. Ta zrušila veškerý letecký provoz a škrtla velkou část prodejů. „Ustáli jsme to bez větších potíží. Jsme rodinná firma a velká část kolegů je s námi deset, dvacet i více let. To bylo hodně důležité. V krizi jsme se věnovali inovacím, jako například aplikaci MojeLetuška.cz pro firemní zákazníky. A díky úsilí všech opět rosteme,“ řekla za ASIANA Group Šárka Litvinová, spoluzakladatelka a výkonná ředitelka.
Vývoj u Asiany:
1993 založení firmy ASIANA
1994 získání IATA akreditace
1996 spuštění prvního firemního webu Asiana.cz
1998 první pobočka – v Karlových Varech
1999 zaměření na korporátní klientelu
2000 nová pobočka na ruzyňském letišti a v centru Prahy
2001 Letuška.cz – Spuštěn online rezervační systém v ČR i střední a východní Evropě
2001 Letuška.cz – portál vyhlášen klientsky přívětivým produktem s rezervačním systémem Amadeus na konferenci v Nice
2004 prestižní ocenění Star Quality Awards. První aplikace pro letenky pro VIP klienty
2005 Superletuška.cz, nový portál pro prodej online letenek v Galileo systému
2006 ASIANA vystavila poslední papírovou letenku, získala certifikaci ISO 9001:2001 a vyhrála SIRIUS AWARDS
2008 nová pobočka ve Zlíně pro region Morava
2009 globální přechod k virtualizaci IT infrastruktury
2010 1. místo v TTG Travel Awards
2011 spuštěn web jazykových kurzů v zahraničí Study.cz
2012 spuštěn web pro komplexní řešení víz do zahraničí Viza.cz
2014 nová mobilní aplikace pro rezervace a nákup letenek
2015 spuštěn portál mapa.letuska.cz
2016 spuštěna nová divize MICE
2021 spuštěn HR shop, komplexní nástroj pro školení, teambuildingy a optimalizaci interních procesů
I přes složitou covidovou dobu firma udržela v chodu obě regionální pobočky i pobočku na ruzyňském letišti, udržela své zaměstnance a dál se rozvíjí.
Portfolio produktových značek:
- ASIANA GROUP je významným poskytovatelem cestovních služeb korporátnímu sektoru. Zajišťuje komplexní cestovní servis, konference, eventy a incentivní akce.
- Portál Letuška.cz jako vlajková loď prodeje letenek v ČR, akreditace IATA (číslo akreditace 15209902).
- Stjuardesa.rs prodej letenek v Srbsku.
- MojeLetuška.cz poskytuje zázemí nákupu cestovních služeb pro firemní klientelu.
- Viza.cz přináší profesionální vízový servis a poradenství.
- Study.cz zajišťuje jazykové a studijní pobyty v zahraničí.
- DMC agentura europea.travel s orientací na region střední a východní Evropy.
- Aplikace Superletuska.sk vytvořená speciálně pro potřeby slovenského trhu.
- Teambuildingy, eventy, korporátní akce a kongresy od asianamice.com pro B2B i B2C klienty z Česka i zahraničí.
- HRshop.cz je nástroj usnadňující nákup školení, eventů, jazykových kurzů a benefitů pro zaměstnance.
Za dobu své existence získala ASIANA GROUP řadu ocenění, například:
- Nejproduktivnější rezervační terminál Amadeus v ČR (Amadeus Marketing ČSA)
- Nejlepší IATA agentura v ČR (Travel Trade Gazette)
- International Star Quality Award (Business Initiative Directions)
- Nejúspěšnější prodejce SkyTeam
- Internet Effectiveness Awards (Economia OnLine)
- Deloitte Technology Fast 50 in Central Europe – 50 nejrychleji se rozvíjejících technologických společností ve střední Evropě

Celá redakce TTG Czech přeje ASIANĚ hodně úspěchů do dalších let.
Newsroom TTG / Amara Zemplinerová, Vlaďka Bratršovská